[Video] HubSpot CRM - et godt og gratis CRM-system

9. februar 2017

Af Jesper Toft om Salg

 

Der findes masser af Customer Relation Management-systemer på markedet, men i Katalysator har vi kastet vores kærlighed på HubSpot CRM.

Lad det stå klart med det samme: Det er ikke markedets største eller mest kraftfulde system, men det har nogle andre klare fordele:

  • Det er gratis
  • Det er virkelig intuitivt at arbejde i
  • Det har de lige præcis de funktioner, der er nødvendige for at drive en salgsorganisation

Det er klart, at et gratis system har nogle begrænsninger, og der er en masse flødeskum, du ikke får i den gratis version, men kan tilkøbe. Dog får du det mest nødvendige, og det er nemt at arbejde i.

Du har en kundedatabase, en kontaktdatabase og en deal-database. Her kan du gemme forskellige informationer for de forskellige mennesker, du har forretningsmæssige relationer til, og du kan eksempelvis koble systemet sammen med din mailkonto, så mails automatisk bliver ført ind i CRM’et.

Deal-værktøjet giver dig mulighed for at holde styr på de konkrete aftaler og projekter, der er i gang hos de forskellige kunder. Du har overblik over økonomien i hver deal samt over, hvilket stadie, projektet er i, og du kan estimere sandsynligheden for at lukke aftaler og lege med vægtning.

I min video kan du høre mere om fordele og ulemper ved HubSpot CRM og vurdere, om det kunne være det rigtige valg til din virksomhed.

Download e-bogen om CRM gratis