Skip to content

Inbound salg - lær at sælge på kundernes præmisser

Hvor går sælgeren hen, når køberne ikke længere følger de veje, de plejer?

I Avidly har vi for længst forladt den klassiske salgsproces i erkendelse af, at kundernes købsprocesser har ændret sig markant over de senere år. De er blevet klogere og mere velforberedte, end de nogensinde har været, og derfor må man som sælger lægge kursen om. 

Vi sværger til inbound salg, der ubetinget tager udgangspunkt i kunden. Men hvad er inbound salg egentlig? Først og fremmest handler det om at tilpasse sine salgsaktiviteter til kundens købsrejse.

I videoen fortæller jeg, hvordan du skræddersyr din salgsproces, så den passer til dine kunder, og så får du også trinnene i inbound salg længere nede i blogindlægget.






Identificér

Vi screener alle kundeemner og vurderer, om de passer til os – og ikke mindst om vi passer til dem. Vi tager altid gerne en dialog med en interesseret virksomhed, men vi prioriterer specielle typer virksomheder og brancher – se mere i videoen. 

Kontakt

Vi arbejder med principperne inden for inbound marketing, og har ”fyldt internettet” med masser af content, som leder leads, der er interesserede i netop det, vi kan, ind på vores hjemmeside. Ikke noget med kold kanvas og desperate opkald i blinde – vi taler kun med folk, der er interesserede i at tale med os. Det er langt fra sikkert, det ender i et kundeforhold, men sandsynligheden er større end ved klassisk salg, og under alle omstændigheder bliver vi alle klogere.

Undersøg

Nøglen til at lykkes ligger i at kende kundens verden og virkelighed. Hvilke udfordringer har de? Hvad har de gjort hidtil? Hvilke planer har de? Og hvad tænker deres kunder egentlig?

Rådgiv

Vi ser os som rådgivere og ikke som sælgere. Og nej – det er ikke en floskel. Det sker ofte, at vi efter et indledende forløb med et lead ender med at sige: Du skal ikke købe vores produkt, for det passer ikke til dig. Hvis vi kan se, at sandsynligheden for at nå i mål med projektet er lille, takker vi nej. Ingen har interesse i en løsning, der ikke fungerer, og så sparer vi hellere leadet for penge og frustration og sender ham hellere end gerne videre i vores netværk til en leverandør, der passer bedre til behovet.

Guide til salgsproces CTA