[Nyhedsbreve] Udgivelsesplan - download gratis skabelon

1. september 2014

Af Brian Stræde om Nyhedsbreve

”Jeg har en plan!”

Sådan burde man til enhver tid kunne udbryde, hvis man sender nyhedsbreve for sin virksomhed, men for mange lyder det mere i retning af:

 ”Gud ja, vi skal nok også snart have fundet på noget til næste nyhedsbrev…”

Det er uhensigtsmæssigt af primært 2 årsager:

- Nyhedsbrevet bliver ikke tænkt strategisk ind i virksomhedens kommunikationen, men bliver en uigennemtænkt hovsa-løsning.

- Man kommer let til at skubbe udsendelserne og opnår ikke den ønskede kontinuitet.

Du må få vores plan

For at undgå det kan man lave en udgivelsesplan, hvor man planlægger sine udgivelser for de næste 3-6 måneder. Nogle vil endda med fordel kunne planlægge et år frem.

Hvis du vil se et eksempel på en udgivelsesplan, kan du downloade vores egen som skabelon her:

Få flere kunder med dit nyhedsbrev - download vores gratis e-bog.

Det er et simpelt excel-ark, som du er velkommen til at bruge efter forgodtbefindende og ændre i, så det passer til dine behov og din udgivelsesfrekvens.

Skabelonen er for eksemplets skyld udfyldt med vores egen planlægning af januar og februar og forsynet med forklaringer til de enkelte rækker, så du kan se, hvordan vi bruger den.

Få et bedre nyhedsbrev

Planlægning er netop noget af det, vi hjælper med på vores individuelle nyhedsbrevsforløb Effektive nyhedsbreve, der hjælper virksomheder med at skabe relevante nyhedsbreve, som rammer modtagerens behov.

En af kunderne er entreprenørvirksomheden Per Aarsleff A/S, hvis nyhedsbrev efterfølgende har opnået dobbelt så høje åbningsprocenter som gennemsnittet i branchen.

Tina Lægaard fra Aarsleffs kommunikationsafdeling siger:

”Vi er rigtig godt tilfredse med udbyttet - vi har fået nogle meget fine statistikker på vores nyhedsbrev. Vi kan se, at vi gør noget rigtigt, og at vi har ramt et behov, så vi er overbeviste om, at nyhedsbrevet bliver et vigtigt redskab i forhold til at udbrede kendskabet til vores kompetencer.”

Kunne et sådant nyhedsbrevsforløb også være interessant for jer? Læs mere her: Effektive nyhedsbreve