Nyeste indlæg

7 grunde til, at inbound marketing ikke er det rigtige for din virksomhed

Inbound marketing har hurtigt vokset sig til at blive én af de største trends inden for marketing og salg i USA, og i Danmark er metoden også ved at vinde fodfæste. Inbound marketing hjælper virksomheder med at tiltrække besøgende, konvertere leads og lukke flere salg. Men hvordan ved du, om det er noget, der vil gavne dig? Vi har her samlet 7 tegn på, at inbound marketing IKKE er noget for dig.

Nabostriden mellem din salgs- og marketingafdeling koster din virksomhed dyrt

Salg og marketing har i årevis været set som to uafhængige instanser. I mange virksomheder har der sågar hersket en mindre borgerkrig imellem de to afdelinger. I dette blogindlæg forklarer jeg, hvorfor du én gang for alle bør erklære våbenhvile i salgs- og marketingafdelingerne og i stedet arbejde på en permanent fredstilstand – nej, et permanent gensidigt venskab. Det bliver ikke nemt, men når...

Send PDF’en på pension

En e-bog er lig med en PDF. Det er nærmest blevet en naturlov for virksomheder, der beskæftiger sig med content- eller inbound marketing, men hvorfor egentlig? Er den statiske PDF virkelig det bedste format, vi kan komme i tanke om, når målet er at levere kvalitetsindhold til modtageren? 

Katalysators krystalkugle afslører: De vigtigste tendenser i inbound marketing i 2018

Det er den tid på året. Mere eller mindre selvbestaltede eksperter finder deres bedste krystalkugle frem fra skuffen og forudsiger med usvigelig præcision, hvilken vej vinden vil blæse inden for deres område i de kommende 12 måneder.

Det kor er vi skam ikke for fine til at ville hyle med i, så her har du Katalysators bud på, hvad der kommer til at præge inbound marketing i 2018.

Sådan scorer du i HubSpot: 6 trin til en simpel leadscorings-model

Alle leads er ikke født lige. Nogle er mere interessante at bruge tid på end andre, men hvordan vurderer du hurtigst, hvem der er varmest?

Har du et marketing automation-system som HubSpot, kan du bruge leadscoring til at give dig et hurtigt overblik over leads i prioriteret rækkefølge.

Med leadscoring har du defineret, hvor mange point et lead skal have tildelt, når vedkommende klikker i en...

Hvad betyder persondataforordningen for inbound marketing?

Du har garanteret hørt om persondataforordningen eller den engelske forkortelse for det samme – nemlig GDPR (General Data Protection Regulation). Persondataforordningen, der træder i kraft den 25. maj 2018, vedrører alle virksomheder, der opbevarer og håndterer en eller anden form for persondata, og det kan have store økonomiske konsekvenser for din virksomhed, hvis du ikke overholder den. Og...