Nyeste indlæg

Conversational marketing: Sådan bliver du konkurrencedygtig med chatbots

Inbound marketing handler om at hjælpe dine potentielle kunder. At være til stede, hvor de søger information og besvare alle deres spørgsmål. Fremadrettet vil kunder forvente at kunne starte en dialog med virksomhederne til hver en tid. Og der er da heller ikke noget, en virksomhed hellere ville end at have en personlig samtale med hver og én af deres nuværende og potentielle kunder.

Derfor skal din B2B-servicevirksomhed skrive om priser på websitet

“Hvor mange har skrevet priserne på deres website?” Det spørgsmål stiller vi ofte til vores morgenseminarer om inbound marketing, og reaktionen er for det meste den samme: En larmende stilhed blandt deltagerne, der sidder og trykker sig i stolene, indtil det opfølgende spørgsmål kommer: ”Hvorfor ikke?”. Et tøvende svar lyder oftest således: ”Det kan vi ikke, for prisen afhænger af flere ting”,...

Skriv det gode autosvar inden ferien

Ferien står for alvor for døren, og det er ved at være tid til klipklapper og faktor 30 – dermed vil mailboxen også de kommende uger flyde over med autosvar-mails fra feriefolket. Men hvorfor ikke bruge pladsen til at bygge lidt på relationen til dem, der gerne vil i kontakt med dig?

Jeg har eksperimenteret lidt med mit autosvar, når jeg en sjælden gang imellem har tilladt mig at være væk fra...

Sådan skriver du en "Om os"-side, dine kunder vil elske at læse

Kender du det med at sidde i et selskab, hvor ham, der gerne ville være midtpunkt, har lidt for travlt med at tale om sig selv? De andre gæster, som ellers lyttede opmærksomt i starten, begynder ret hurtigt at tabe interessen og spekulere på, hvad de skal lave på kontoret i morgen, eller om de har husket at købe mælk.

På samme måde går det på alt for mange virksomheders ”Om os”-side på websitet.

Derfor er casehistorier en god idé for din virksomhed

Du skal vælge de rigtige virksomheder ud blandt dine kunder. Du skal skrive casehistorier, som viser, hvad virksomhederne får ud af at handle med dig. Og du skal i øvrigt få nogle andre til at gøre det for dig.

Så kort kan historien om kundecases skrives. For vi tror på, at netop kundecases er en af de bedste måder at overbevise nye kunder om, at man kan levere lige præcis den vare, der gør...

Mangler du situationsfornemmelse, når du kommunikerer?

God kommunikation er skræddersyet til den situation, du kommunikerer i.

Effektiv kommunikation er nemlig ikke universel – det, der virker i én situation, kan være et ”no go” i en anden. For at sikre, at dit budskab går igennem til modtageren, er det derfor en god idé systematisk at afklare situationens vilkår. Det vil sige de faktorer, der har betydning for, hvad du bør sige, og hvordan du bør...

Syv dødssynder i interviewet

Vi gør det alle sammen hver eneste dag. Nogle af os lever endda af det. Vi stiller spørgsmål, og vi forventer at få svar. Gode, brugbare svar.

Men ofte sidder vi tilbage med en frustration over, at den, vi spørger, ikke svarer på den rigtige måde. Men hvorfor gør han ikke det?

I mange tilfælde handler det om, at vi spørger forkert. Spørgeteknik er nemlig et håndværk, og håndværk kræver evner,...