Nyeste indlæg

Skriv det gode autosvar inden ferien

Højsæsonen for badetøfler og faktor 30 står for alvor og banker på – dermed vil mailboxen også de kommende uger flyde over med autosvar-mails fra feriefolket. Men hvorfor ikke bruge pladsen til at bygge lidt på relationen til dem, der gerne vil i kontakt med dig?

Jeg har over det seneste år eksperimenteret lidt med mit autosvar, når jeg en sjælden gang imellem har tilladt mig at være væk fra...

Personas: Sådan sætter du ansigt på din målgruppe

Blogindlægget er opdateret 16. januar 2017.

Det er lettere at målrette sin inbound marketing, hvis man taler til et menneske, end hvis man forsøger at kommunikere til et ansigtsløst segment. Det er én af flere gode grunde til at bruge personas.

Vi har tidligere introduceret personas-begrebet her på bloggen som en teknik, der hjælper dig med at blive skarpere på din målgruppe og kommunikere mere...

Kan du være lidt mere konkret?

Det er ingen tilfældighed, at journalister ofte beder deres interviewpersoner om at uddybe en udtalelse. Jo mere konkret, man kan være, jo nemmere er det at forholde sig til som læser, lytter eller seer. Det er et ældgammelt fortælleteknisk trick, som førte gang blev introduceret af den amerikanske professor S.I. Hayakawa i 1938, kaldet abstraktionsstigen.

Bliv skarpere på din målgruppe med personas

Med personas som værktøj bliver du i stand til at tegne et klart billede af din målgruppe og kommunikere direkte til dem med relevant indhold.

Virkeligheden i dag er, at det flyver om ørene på os med kommunikation i forskellige afskygninger fra virksomheder, som forsøger at påvirke os. Vi bliver bombarderet med marketingbudskaber på nettet, på mailen, over telefonen, i tv, når vi går på gaden osv.