Nyeste indlæg

Hvad er en god åbningsrate og klikrate for et B2B-nyhedsbrev?

Hvor mange læser egentlig mit nyhedsbrev? Det spørgsmål vil de fleste B2B-virksomheder stille sig selv på et eller andet tidspunkt.

Når man skal vurdere effekten af sit nyhedsbrev, er åbningsraten (altså andelen af modtagere, der har åbnet mailen) og klikraten (andelen af modtagere, der har klikket på links i nyhedsbrevet) udmærkede målepunkter.

Men hvor høje skal åbningsraterne og klikraterne så...

13 trin til tårnhøje åbningsrater og klikrater i dit B2B-nyhedsbrev

Åbningsraten og klikraten er gode indikatorer for, hvordan dit nyhedsbrev klarer sig. Og som vi tidligere har skrevet, kan du skæve til de officielle e-mailstatistikker og derefter sætte dig et realistisk mål for, hvor høje rater du vil sigte efter.

I inbound marketing spiller e-mails en helt central rolle, og derfor er det også en vigtig faktor at se på netop åbningsrater og klikrater. Her får...

Ram nyhedsbrevslæserne, mens de er varme - brug velkomstmail og autoresponder

Forestil dig denne situation:

En potentiel kunde kommer op til en virksomheds dør, banker på og siger:

”Jeg synes, I virker som en interessant virksomhed, jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om jer.”

Virksomhedens dør bliver åbnet lidt på klem:

”Ja, det er fint, vi vender lige tilbage om en måned eller to… Måske.”

Det virker ikke særlig fornuftigt, vel?

Ikke desto mindre er det lige præcis...

Så langt skal dit nyhedsbrev være

Firkantede regler har sjældent ret lange livsforløb på nettet, hvor alt går stærkt og udvikler sig konstant, og det gør sig også gældende for tommelfingerreglerne om, hvor langt man egentlig må skrive til en skærm. Så hvor langt må dit nyhedsbrev egentlig være?

Kan man måle ROI på nyhedsbreve?

Det er de færreste, der ønsker at investere tid og penge i tiltag, der ikke giver et afkast. Det samme gør sig givetvis gældende, når du overvejer, om det kan betale sig at udgive et nyhedsbrev. For er det egentlig pengene værd? Og kan man måle sin ROI på nyhedsbreve?

Svaret er: Ja, hvis du gør det rigtigt. Og ja – i hvert fald en del af den.

Sådan fik TUBA 44 idéer til et nyhedsbrev

Kniber det nogle gange med at finde gode idéer til dit nyhedsbrev? Så skal prøve at gøre som TUBA, som vi har hjulpet gennem et nyhedsbrevsforløb – et individuelt sparringsforløb, hvor vi hjælper virksomheder med at udvikle deres nyhedsbrev. TUBA er en organisation, der tilbyder rådgivning om og terapi til unge, som er vokset op i hjem med alkoholmisbrug.

[Nyhedsbreve] Jeg har en plan!

Vi udsendte i går et nyhedsbrev, som opfordrede til at huske planlægningen i forbindelse med nyhedsbreve. Det gav en hel del klik, så nu gentager vi pointen her på bloggen – og endda i forbedret udgave takket være en kritisk, men venlig læser.

”Jeg har en plan!”

Sådan burde man til enhver tid kunne udbryde, hvis man sender nyhedsbreve for sin virksomhed, men for mange lyder det mere i retning af: