Nyeste indlæg

Salgsproces vs. salgsmetode – derfor skal du kende forskellen

Lad os lige begynde med et par definitioner:

En salgsproces er den konsistente step by step-struktur, der beskriver de forskellige stadier, salgsteamet skal igennem med kunden – fra kvalificering af et lead og frem til, at der er underskrevet en aftale, og kunden er über tilfreds.

En salgsmetode definerer de færdigheder og den viden samt det mindset, sælgere bruger til at føre en potentiel kunde...

Glem dit salg - tænk på kundens køb

Et af de mest interessante oplæg, jeg deltog i på Inbound16, var med forfatteren David Hoffeld, der har skrevet bogen ”The Science of selling” med udgangspunkt i blandt andet neuropsykologi.

Det interessante var ikke bogen, som han gjorde et stort nummer ud af at promovere på INBOUND16 (og sad og signerede senere den dag), men det helt elementære i at kigge på, hvordan ens kunder rent faktisk...

[Video] HubSpot CRM - et godt og gratis CRM-system

Der findes masser af Customer Relation Management-systemer på markedet, men i Katalysator har vi kastet vores kærlighed på HubSpot CRM.

Lad det stå klart med det samme: Det er ikke markedets største eller mest kraftfulde system, men det har nogle andre klare fordele:

  • Det er gratis
  • Det er virkelig intuitivt at arbejde i
  • Det har de lige præcis de funktioner, der er nødvendige for at drive en...

[Video] Intern opbakning er den vigtigste forudsætning for inbound-succes

 

Inbound marketing handler om at skabe trafik til websites, generere leads og sælge. Men ifølge inbound marketing-guruen Marcus Sheridan ligger nøglen til at lykkes med inbound marketing et helt andet sted.

”Jeg...

3 vigtige ting, du kan lære af succesfulde konsulentvirksomheder

Kundernes adfærd har ændret sig markant gennem de seneste år. Fra at være en umoden og nogle gange uvidende køber er kunden blevet til en både moden og oplyst køber, der ved enormt meget om den løsning, han er på jagt efter. Det har flere implikationer, som jeg skal vende tilbage til, men lad os først starte et helt andet sted, nemlig med jeres nuværende salgsproces.

Salgsafdelingens 3 store hovedbrud #3: retention

 

Hvis du ved, at dine kunder er loyale, og du kender deres forbrug, kan du regne med en fast omsætning på de ydelser eller produkter, de køber... ja, så er den ikke længere! Men hvordan man lige gør kunderne loyale, er et godt spørgsmål for de fleste virksomheder.

Loyale kunder er det tredje af salgsafdelingens klassiske hovedbrud. De to første kan du læse om i tidligere blogindlæg om newbizz og

Salgsafdelingens 3 store hovedbrud #1: Newbizz

Enhver god salgsafdeling har naturligvis fokus på at skaffe kunder i butikken, men der bør også være fokus på at få mest muligt ud af de kunder, som allerede har lavet en aftale. Og ikke mindst har den gode salgsafdeling et fokus på at gøre kunder glade og godt tilfreds, så de har lyst til at forblive kunder længe. 

Det betyder, at den gode salgsafdeling som udgangspunkt mindst har 3 bekymringer,...