Nyeste indlæg

Derfor kan SEO og inbound marketing ikke skilles ad

Lad os lige få én ting på det rene først: SEO og inbound marketing er ikke én og samme ting – SEO er derimod et led i en inbound marketing-strategi, og det er svært at forestille sig inbound marketing give en særligt god ROI uden SEO.

Inbound marketing handler om at tiltrække leads og hjælpe dem igennem deres købsrejse. SEO sørger for, at dine leads finder dit website, når de googler efter...

Hvad er topic clusters og pillar pages – og hvorfor har du brug for det?

Alle ønsker at blive set – og det gør du også (selvom du måske forsøger at benægte det). Vi vil især gerne være synlige for søgemaskiner som Google og Bing, så folk kan se, hvor dygtige vi er, og for at tiltrække nye kunder. Og hvordan får man så den bedst mulige placering i søgemaskinerne? En af de mere strategiske måder at kapre den bedst mulige placering i søgemaskinerne på er ved at arbejde...

5 trin til et mobiloptimeret website

I april 2015 ændrede Google endnu engang sin algoritme for at "straffe" de websites, der ikke er tilstrækkeligt mobiloptimerede. Det betyder, at du er næsten tre år bagud, hvis du ikke allerede er i gang med mobiloptimering. Men bare rolig – her får du 5 tips, der hjælper dig godt på vej mod en optimeret fremtid.

Sådan bruger du AdWords i inbound marketing

Kan du bruge annoncering i Google AdWords samtidig med, at du arbejder med inbound marketing? Svaret er ja, men hvis du gør, bør du være tro mod inbound marketing-metoden. I mange tilfælde anbefaler vi, at du bruger AdWords til at blive synlig i Google-søgninger. Med Google AdWords kan du "låne" en høj placering i Googles søgeresultater ved at betale for den. Det kan især være en god idé, hvis du...

On-page SEO: Sådan optimerer du dit website

Du har sikkert lært, at godt indhold er en af nøglerne til at få en høj placering i søgemaskiner, men det er ikke helt nok. Indholdet af din side skal være struktureret, så det kan læses af både mennesker og søgemaskiner. Det nytter nemlig ingenting at have godt indhold, hvis ingen kan finde det.

4 SEO-tricks, du kan gå i gang med i dag

Kunsten at blive fundet på Google er ikke nem, og mange virksomheder har ingen idé om, hvordan de skal gøre for at komme til at ranke på deres vigtigste søgeord. Du tror måske, at Søgemaskineoptimering (SEO) er noget, du ikke kan arbejde med uden at få hjælp fra en ekspert? Det er selvfølgelig en god idé at lytte til de bedste – men der er meget, du selv kan gøre. Her får du fire trin til at...