Nyeste indlæg

Sociale medier til B2B - hvordan skal jeg bruge det?

”Sociale medier er mest for sjov og er ikke relevante at bruge kræfter på for B2B virksomheder”. Den holdning har været fremherskende længe, og det er da ofte også i B2C-sammenhæng, at de gode cases for alvor springer frem.

Det er dog for hurtigt af den grund at afskrive sociale medier for B2B-virksomheder. I stedet bør du sætte fokus på mulighederne.

Kom i bukserne på bloggerne

For nylig bragte vi et indlæg om det potentiale, der ligger i at markedsføre sine produkter eller ydelser på private blogs.

Bloggerne - altså personerne bag bloggene - har nemlig stor indflydelse på forbrugerne, som stoler og tror på deres anbefalinger. Når en blogger siger go’ for et produkt, så siger læserne ofte det samme.

Derfor er markedsføring på blogs blevet en guldgrube for mange...

Hvorfor markedsføre sine produkter på blogs?

Har du nogensinde googlet en vare, inden du købte den? Hvis ja, så er du absolut ikke alene.

Selvom vi bliver bombarderet med reklamer og salgsbudskaber, søger vi i stigende grad hjælp, gode råd og anbefalinger på internettet, før vi køber et produkt eller en ydelse – en tendens, som Google har skrevet en hel bog om.